Jak określić wartość strony

Chociaż można korzystać z różnych metod w celu oszacowania wartości strony, nie można całkowicie polegać na liczbach. Kalkulator oraz ręczne szacowanie stanowią jedynie punkt wyjścia do określenia wartości strony. Prawdziwą wartością strony jest ruch, jaki sprowadza ona na Twoją witrynę i pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach. Jeśli zauważysz, że strona o wysokiej wartości nie przynosi dużej liczby odwiedzających, możesz spróbować przenieść ją do innej sekcji witryny. Może to być dobry sposób na zrównoważenie wartości witryny. Przenosząc stronę o wysokiej wartości do sekcji o niskiej wartości, można zwrócić większą uwagę na inne strony, które mogą być odwiedzane przez mniejszą liczbę użytkowników.

Implikacje wartości witryny dla SEO

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, wartość strony może się różnić w zależności od miejsca, w którym się ona znajduje. Może to mieć wpływ na SEO, jeśli chcesz zamieścić link zwrotny do innej strony. Chociaż możliwe jest utworzenie linku zwrotnego ze strony o wysokiej wartości do strony o niskiej wartości, nie jest to idealne rozwiązanie.

  • Strona o wyższej wartości ma większe szanse na pojawienie się na szczycie wyników wyszukiwania.

  • Strona o wysokiej wartości może przyciągnąć setki odwiedzających dzięki jednemu kliknięciu na link zwrotny.

  • Jeśli dodasz link zwrotny ze strony o wysokiej wartości do strony o niskiej wartości, możesz zmniejszyć liczbę odwiedzających Twoją witrynę.

Dzieje się tak dlatego, że strony o wysokiej wartości zazwyczaj posiadają większą liczbę backlinków. Dodanie linku zwrotnego ze strony o wysokiej wartości do strony o niskiej wartości może spowodować przesunięcie pozycjonowania strony o niskiej wartości w górę w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że strona o niskiej wartości może być wyświetlana wyżej niż inne części witryny. Ponadto inne strony w witrynie mogą nie przyciągać tyle uwagi, co wcześniej. Używanie strony o wysokiej wartości do utworzenia linku zwrotnego do strony o niskiej wartości może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Zamiast tego należy utworzyć link zwrotny ze strony o niskiej wartości do strony o wysokiej wartości.

Wpływ wartości strony na media społecznościowe

Innym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy określaniu wartości strony, są platformy mediów społecznościowych, z którymi jest ona powiązana. W momencie tworzenia strony możesz wybrać, na których platformach społecznościowych będzie ona udostępniana. W ten sposób można również określić wartość strony dla każdej platformy. Na przykład, jeśli utworzysz stronę dla artykułu na blogu i wybierzesz platformę "blog" dla Facebooka oraz platformę "artykuł" dla Twittera, wartość strony będzie inna dla każdej z platform. Domyślnie strona o wysokiej wartości będzie udostępniana na platformach wyższej klasy, natomiast strona o niskiej wartości może być udostępniana na platformie niższej klasy.